27 Kasım 2010 Cumartesi

Ayşe Kız (Bölüm 2)

Yapamazdım. Aileme ihanet edemezdim. Bu çok sevdiğim delikanlı belki hayatımın aşkı belki de çektiklerime katkı sağlayacak cefası. Bilmiyorum kafam bu kadar karışıkken sevda denen duyguyu düşünmek istemiyordum. Seviyordum belki ama sevmeyi içimde yaşamak istiyordum. Dışa vurup kimseyi üzmek istemiyordum. 24 yaşında olmama rağmen yaşıtlarım çoktan evlenip çocukları olmuşken.. Ben bu durumda ailemi bırakıp yuva kuramazdım.
Çok olmuştu. Bundan yıllar önce. Sanırım ben 17-18 yaşındayken.. Annemin ve babamın sağlığı yerindeyken.. Babam demişti bana : " Kızım, sakın karşına sevdiğin, evlenebileceğin ve dürüst bir insan çıkarsa... Onu kaçırma..  Tren kaçtığında vagonu yakalaması zor olur.. Belkide imkansız...". İşte bu sözler hem kafamdan çıkmıyor. Hem de çıkası geliyordu. Duygularım karmakarışık belki anlamsızdı.
Annem fatma 45 yaşındaydı beni 21 yaşında dünyaya getirmiş 1 erkek diğer kız kardeşimede ardı ardına hamile kalmış. Babam rıza 48 yaşındaydı. Memurdu.. Köyün muhtarlığında çalışır. Kayıtları tutar. İnsanların gelir giderine bakardı. Muhtar olacak adamdı fakat babamın gözü hiç yukarda olmadı. Kızkardeşim rabia.. Benden 2 yaş küçük ve yürüyüp konuşamıyor. En küçük kardeşim ahmet.. Benden 3 yaş küçük.. Ahmette yürüyüp konuşamıyor. Annem ile babam amca kızları ve oğulları olduklarından aileler mal bölünmesin diye evlendirmişler. Şanslarına ben sağ olmuşum diğer 2 kardeşim engelli dünyaya gelmişler.
Annem yıllarca çile çekmiş.. Gün yüzü görmemiş.. Köyün ağası'na hırs bürümüş.. Zamanında annem ona varmadı diye... Babam 1 kere borç alacak olmuş.. Vermiş ama faiziyle faiziyle tekrar almış.Tekrar almış. Babam hiç bilmez. Annem de sadece benle paylaştı. Zamanında olan bu olayı. Köyün ağası zengin, kibirli, asabi bir insandı. Herkezle sohbeti olmaz kimseyle konuşmazdı. Kahyası ve işi düştüklerinden başka...
En yakın dostum vardı hacer. Benle yaşıt. Saf, temiz ve iyi yürekli. Yeni evlendi. Benimde evlenmemi ister ama durumumu da bilir bir yandan. Oda tarlada çalışır, ekmeğini kazanırdı. Evlenince işi bıraktı.

Birgün tarlada çalışıyorken birden ali çıkageldi.. Önemli bir konu olduğunu söyledi...

(Bölüm 3 Yakında)

1 yorum:

  1. QxL

    güzel olmuş ama bazı yerlerde yazman gerekeni sonra yazmışsın kopukluk olmus ama konu hala güzel gidiyo insanı bağlıyo süper. (böyle dwm)

    YanıtlaSil