23 Kasım 2010 Salı

Denemeler - Ayşe Kız ( Bölüm 1 )

Geçen gün Ali'yle görüşüyorduk. Geçende haber veremediğim için kızmış bana. Nasıl haber vereyim ki yüz yüze görüşemeden zaten teknoloji bizim buralara gelmezdi.. Elektrik, televizyon harici.. Zaten köylününde işi olmaz.. Yılların alışılmışlığıyla geçiyordu ömrümüz.. 2 engelli kardeşim ve ben.. Annem bel'den rahatsız, babam şeker hastası ve ev işlerini görmede benden başka yardımcı olacak kimse yok..  Yardımcı'da olmuyordum. Ev işleri direk bana yükleniyor zaten evlilik çağına gelmiş ben.. Köyün delikanlılarından Ali'yle birbirimizi seviyorken bütün bu sorumluluğun altında eziliyor ve evlenemiyordum. Annemde , babamda çok istiyordu ama bırakamazdım. Bir ben vardım ve 2 engelli kardeşlerime bakar, sabahtan inekleri sağar, çamaşırları yıkar ve bulaşıklarıda elden geçirir. Öğlen tarlaya çıkar. Akşam döner yemek yapardım. Tüm bunlar beni o kadar çok yoruyordu ki.. Birde Ali'nin anlayışsızlığı... İnsan canını verebileceği bir insandan da gerçek bir anlayış bekler ve göremez. Birbirimizi çok sevmemize rağmen herşeyin sevgi olmadığını daha iyi anlıyor insan zaman geçtikçe.. Bu kadar sorumluluğun üstüne nasıl evlenebilirim ki ? Nasıl yuva kurabilirim ? Ya nankör olmam gerekecek ya da insanları bir anda silip atmam...

(Bölüm 2 Yakında)

2 yorum:

  1. QxL

    ilk bölüm giriş olarak güzel olmus süper

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. İlkercim. Daha iyileri olcak kısmetse.

    YanıtlaSil